Skreślenie z rejestru
- Strona Główna
- Wykonywanie zawodu
- Skreślenie z rejestru
Skreślenie z rejestru pielęgniarek/położnych prowadzonego przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych następuje w przypadku:
- śmierci,
- prawomocnego pozbawienia prawa wykonywania zawodu z mocy orzeczenia sądu pielęgniarek i położnych lub wyroku sądu,
- zrzeczenia się prawa wykonywania zawodu,
- przeniesienia się na teren działania innej izby lub wykonywania zawodu wyłącznie poza granicami RP,
- utraty obywatelstwa polskiego,
- utraty pełnej zdolności do czynności prawnych.
Osoby, które chcą uzyskać skreślenie z rejestru z powodu przeniesienia się na teren działania innej
Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych muszą złożyć w dotychczasowej OIPiP:
- Wniosek o wykreślenie i wpis do Okręgowego Rejestru Pielęgniarek i Położnych (pobierz wniosek)
- oryginał prawa wykonywania zawodu (tylko w przypadku posiadania zaświadczenia o
prawie wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej wydanego przed 11 lipca 2022 r.); - arkusz aktualizacyjny
Osoby, które chcą uzyskać skreślenie z rejestru z powodu wykonywania zawodu wyłącznie poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej muszą złożyć w OIPiP:
- wniosek o wykreślenie z Okręgowego Rejestru Pielęgniarek i Położnych (pobierz wniosek)
- arkusz aktualizacyjny
- oryginał prawa wykonywania zawodu (tylko w przypadku posiadania zaświadczenia o
prawie wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej wydanego przed 11 lipca 2022 r.);